Vragen aan Capabel.

Hieronder vind je de meeste gestelde vragen aan Capabel. We verzamelen ze continu en deze lijst wordt dan ook nog wel eens aangevuld. Wel zo handig als je jouw vraag er direct tussen ziet staan. Mocht dat nou niet zo zijn, bel of mail ons dan gerust.

Persoonsgebonden budget (PGB) & zorg in natura (ZIN)

Wanneer je komt werken bij Stichting Capabel kan dat betaald worden uit je Persoonsgebonden Budget, oftewel je PGB. Wij sluiten een overeenkomst af, maken samen een planning en stellen een ondersteuningsplan op. Vooralsnog is het helaas niet mogelijk met financiering vanuit Zorg In Natura bij Capabel in te schrijven.

Kan ik me aanmelden als vrijwilliger?

Ja natuurlijk, graag zelfs. Ook al zijn we pas net begonnen, we merken nu al dat Albrandswaard een hele sociale gemeente is. We kunnen je op dit moment nog niet zeggen hoe we je kunnen inzetten, maar geef alvast aan ons door hoe jij zou willen helpen. Er komt ongetwijfeld een moment waarop we graag van je enthousiasme gebruik maken. Je berichtje kun je sturen via het contactformulier. Dankjewel!

Is het werk bij Capabel rolstoeltoegankelijk?

We streven naar inclusiviteit en gaan dus altijd op zoek naar een passende oplossing. Jongeren in een rolstoel zijn van harte welkom. Misschien vergt het wat aanpassen, maar daar komen we vast wel uit samen. Bovendien is het belangrijk om te weten hoe handig je zelf bent met je rolstoel. Dus kom gerust eens langs om een rondje te rijden over het terrein.

Heeft Stichting Capabel ook een beleidsplan?

Ja! Je kunt het beleidsplan van Stichting capabel vinden op de pagina Beleidsplan.