SAMEN OBSTAKELS OVERWINNEN

De uitdaging van de sponsorloop 2023? Naast het strobalen parcours, het Power Point, de waterkanonnen bij het Bijna Thuis-punt en de glijbaan van Smiley Sports was vooral de hitte een nieuwe uitdaging voor onze Samenlopers. We deelden dus extra veel water uit en de sproeier bij de start & finish hielp lekker mee voor de verkoeling. Om 4 uur exact klonk het startshot en vertrokken ruim 60 deelnemers voor een rondje Capabel. Wat een feest.

Rode wangen, blote bovenlijven en drijfnatte kleding waren het gevolg. Maar vooral heel veel blije gezichten. Niet alleen bij de Samenlopers, maar ook bij het publiek. Wat zijn we trots op iedereen. We bedanken met een warm hart alle vrijwilligers, de Samenwerkers, de sponsoren en partners voor een geweldige dag. Zaterdag 9 september 2023 heeft een bijzonder plekje.

Sponsorloop Stichting Capabel Poortugaal Rhoon Albrandswaard

VERHALEN ACHTER DE LOOP

Toen Jip van 13 de flyer van de sponsorloop in de bus zag, wist ze het meteen. Ze wilde meedoen. Als korfbalster loopt ze wekelijks de benen uit haar lijf, maar een hardloopwedstrijd is toch wat anders. Ze vroeg direct haar vriendin Anna Sophia – uit de 2e klas van het Zuider Gymnasium in Rotterdam – om mee te lopen. Zij zit tenslotte op atletiek. Samen zouden ze het wel redden. Jip ging langs bij buren,  schakelde familie in en haalde maar liefst twintig sponsoren binnen en een geweldig bedrag voor Stichting Capabel. En ook Anna Sophia deed er alles aan. Op de dag zelf liepen ze zelfs 4 rondes rondom het terrein van Abel en ze bewezen meer dan Capabel te zijn. Dankjewel meiden!

En zo waren er veel meer prachtige verhalen. Wat te denken van Stacey en haar moeder die de sponsorloop wonnen. Zes rondjes in de hitte was bewonderingswaardig. Klasse dames! Vlak erachter liep Gerben, die zich zelfstandig inschreef na een tip van zijn vrienden. Geweldig om zijn doorzettingsvermogen te zien. Het team van Woningbouwvereniging Poortugaal dat met 9 man inschreef en daarmee de prijs voor de grootste club in de wacht sleepte. Met hun gekleurde polo’s met fonetisch geschreven namen stalen ze bovendien de show tijdens de loop. En dan Victor die niet alleen broer Pim hielp, maar ook tijdens de opbouw, de afbouw en bij de problemen met stroom in de meterkast onmisbaar was. En passant liep hij nog een aantal rondes hard ook – met strohoed. Over energie besproken.

Dank allemaal, voor jullie inzet, enthousiasme en openheid, het was een feest. En gelukkig hebben we dankzij fotograaf Tobias Worst – en wat van onszelf en het team van De Schakel – de foto’s nog. Kijk maar eens wie je herkent in het fotoalbum!

Wil je nog sneller ene indruk krijgen? Hieronder de aftermovie van de Sponsorloop die Sytse de Vries van Cold Films voor ons maakte!

OVER SPONSOREN GESPROKEN

Stichting Capabel heeft een ANBI-status. Dit betekent o.a. dat we geen belasting betalen over schenkingen en dat we op onze website jaarlijks de financiële verantwoording plaatsen. Wil je als bedrijf ook iets doen voor de goede zaak, neem dan contact op met Bernard Klaassen – Secretaris Stichting Capabel via 06 10 24 83 85.

We willen al onze deelnemers, de Samenwerkers, vrijwilligers, partners en sponsoren van 2022 en 2023 bedanken voor hun steun aan Stichting Capabel! Samen doen we het beter!